جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۴ اسفند ۲۶, جمعه

رشد شاخص های توسعه سیاسی در استان یزد

1- در سال 84 چهار تشکل که عموما از میان اصلاح طلبان بودند به تعطیلی کامل کشیده شدند. مجمع دانشجویان و فارغ التحصیلان یزدی انجمن های اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی یزد و دانشگاه آزاد اسلامی یزد همچنین انجمن دانشجویان جمهوری خواه دانشگاه یزد به طور کامل از صحنه سیاست ورزی حذف شدند. گو اینکه این تشکلها در پارادایمی تنفس می کردند که سالها رو به افول بود. زمین و شرایط جدید بازیگران جدید و جدی تری می طلبید. راه اندازی شعبه های استانی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران حزب اعتدال و توسعه حزب اعتماد ملی و شروع فعالیت غیر رسمی سازمان دانش آموختگان ایران(ادوار تحکیم) در یزد میراثی که در سال 84 جامعه مدنی استان یزد را فربه تر کرد. گروهایی که به نظر می رسد با تجربه تر امکان فعایت با ثبات را برای خود فراهم کنند و توان مقاومت بیشتر در مقابل فشارها از خود نشان دهند. ایجاد تشکلهای نو و افزایش توان آنها یکی از مهم ترین فاکتورهای توسعه سیاسی است که در انتهای سال 84 با یک ارزیابی منصفانه نسبت به سالهای قبل رشد قابل ملاحظه ای داشته است.
2- واقعیت آن است که احمدی نژاد اگر به نسبت استان یزد در سایر استانها نیز موفق بود در همان مرحله اول موفق به فتح کرسی ریاست جمهوری می شد. انتخاب رئیس ستاد انتخاباتی وی به عنوان استاندار یزد بعضی دیگر از پست های کلیدی از بین اعضای همین ستاد و انتخاب سایر مدیران از بین فعالین سیاسی استان نزدیک به این طیف در خلال لابی ها و رقابت های استانی یا به عبارت مشخص تر رقم خوردن سرنوشت مدیریت استان در خود استان نشانی است از تمرکزدایی و رشد یکی دیگر از فاکتور های توسعه سیاسی در استان. این روند به گونه ای بوده است که رای دهنده گان یزدی به طور جدی تاثیرات و تغیرات جدی حاصل از رای خود را حس کرده گویی که مسئولان استان به طور غیر مستقیم با رای مردم یزد انتخاب شده اند. امری که متاسفانه در سال 76 اتفاق نیفتاد و انتخاب محمد خاتمی توسط مردم یزد تغیرات جدی را در ترکیب مدیران استان ایجاد نکرد.
3- فعالیت سیاسی در استان یزد را اگر بتوان نام آنرا فعایت سیاسی گذاشت در سالهای گذشته در دستان بورکراتها و مدیران اداری رقم می خورد. امری که همواره به عنوان شاخص منفی توسعه سیاسی از آن یاد می شود. اما سال 84 نوید تنگ شدن عرصه بر بورکراتها و فراخی مجال برای نسل جدید از فعالین سیاسی -که با خطای کمتری می توان آنها را سیاستمدار خواند- را داد. اگر چه این تغیرات در طیف محافظه کار استان خود را جدی تر نشان داده است اما در جناح اصلاح طلب بدلیل حضور اصلاح طلبان در مدیریت اداری استان غلبه نسل جدید فعالین سیاسی را با کندی بیشتر در حال صورت گرفتن است. با از دست رفتن مزیت حضور در قدرت نیرو های اداری به نظر می رسد نیروهای سیاسی اصلاح طلب بر بروکراتهای اصلاح طلب با سرعت بیشتری غلبه کنند.
خلاصه اینکه اگر از تردید های جدی نسبت به پایداری شرایط و امکان ادامه روند تحولات سیاسی و اجتماعی استان صرف نظر کنیم به جرات می توات ادعا کرد سال 84 بزرگترین تجربه و تمرین دموکراسی برای یزدی ها بود و شاخصهای توسعه سیاسی در استان یزد حتی با پایان کار دولت اصلاحات رشد خود را ادامه می دهد.

۱۶ نظر:

  1. Get any Desired College Degree, In less then 2 weeks.

    Call this number now 24 hours a day 7 days a week (413) 208-3069

    Get these Degrees NOW!!!

    "BA", "BSc", "MA", "MSc", "MBA", "PHD",

    Get everything within 2 weeks.
    100% verifiable, this is a real deal

    Act now you owe it to your future.

    (413) 208-3069 call now 24 hours a day, 7 days a week.

    پاسخحذف
  2. موج دوم اصلاحات۳۰ آذر ۱۳۸۵ ساعت ۱۶:۲۲

    موج دوم اصلاحات
    - پایان عصر اصلاح طلبی نسل انقلاب و آغاز عصر اصلاح طلبی نسل جدید
    - از بین رفتن مشروعیّت نظام و مشروعیّت قانون اساسی با استناد به سخنان امام خمینی و با استناد به آیاتی از قرآن
    - ارائه راهکاری کوتاه مدّت جهت وادار کردن حاکمان به اصلاح قانون اساسی با هدف خارج کردن قدرت از دست گروه و طبقه ای خاص و فراهم کردن شرایط حضور مساوی و مؤثر همه مردم در سرنوشتشان
    - ضرورت حضور خبرگان غیر فقیه و غیر روحانی در مجلس خبرگان رهبری با استناد به آیاتی از قرآن
    - پیشنهاد اداره امور کشور با سیستم شورایی بجای سیستم پارلمانی، ریاست جمهوری
    - زمستان سرد و تاریک انقلاب
    در وبلاگ:http://bahar1347.blogfa.com
    در ضمن: 76 درس از قرآن در وبلاگ
    http://ghaemi2.blogfa.com
    نوشته شده در سحرگاه 23 ماه مبارک رمضان سال 1427

    پاسخحذف
  3. دعوت به اطاق هم اندیشی جهت بررسی پیشنهاد تشکیل نهضت حق طلبی نسل جدید
    احتراماً به استحضار می رساند که اطاق هم اندیشی جهت بررسی پیشنهاد تشکیل نهضت حق طلبی نسل جدید دایر شده است، منتظر حضور سبز و نظرات سازنده شما هستیم. با سپاس فراوان
    http://goftegoo1.blogfa.com

    پاسخحذف
  4. حضور محترم آقای حمزه غالبی
    با سلام و تقدیم احترام، بدینوسیله دعوت نامه عضویت در نهضت حق طلبی نسل جدید به حضور تقدیم می گردد، لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ اطاق هم اندیشی مراجعه نمائید. سپاسگزاریم
    فراخوان عضو گیری برای نهضت حق طلبی نسل جدید
    از زمان شروع به کار اطاق هم اندیشی 18 روز می گذرد و در این مدّت اشخاص زیادی بعنوان موافق یا مخالف در وبلاگ نظر دادند و تعدادی نیز آمادگی خود را جهت عضویت در نهضت حق طلبی اعلام نموده اند، با توجّه به نظرات دریافتی و با توجّه به اینکه تعدادی آمادگی خود را جهت شرکت در نهضت اعلام کرده اند، می توان به واقعیتهایی از جامعه پی برد، چون هر چه زمان می گذرد احتمال اینکه نظرات دریافتی تکراری شود و تعدادی از مخاطبین به این دلیل انگیزه خود را برای ارتباط با وبلاگ از دست بدهند و همچنین بدلیل اینکه زمان از دست می رود، به این نتیجه رسیده ام که بهتر است نهضت وارد مرحله بعدی شود، مرحله جدید تحت نام فراخوان عضو گیری برای نهضت حق طلبی نسل جدید می باشد، در این مرحله از مراجعین درخواست می شود تا به سؤالات زیر پاسخ دهند، و امّا اگر تعدادی داوطلب عضویت در نهضت شدند در این صورت برنامه های بعدی نهضت با نظر آنها خواهد بود.
    سئوالات: 1- اگر داوطلب عضویت در نهضت حق طلبی هستید، این موضوع را در قسمت نظر این وبلاگ ثبت نمائید.
    2- پیشنهاد خود را پیرامون نام نهضت بنویسید، نام نهضت از دو قسمت(از دو اسم) تشکیل خواهد شد بعنوان مثال اگر نام نهضت حق طلبی را در نظر بگیریم در این صورت قسمت اوّل آن نهضت و قسمت دوم آن حق طلبی خواهد بود پس شما می توانید به جای اسم اول و همچنین به جای اسم دوم کلمات مناسبی پیشنهاد نمائید.
    3- به عقیده شما نهضت باید در پی تحقّق چه اهدافی باشد.
    4- برای رسیدن به اهداف فوق، انجام چه اصلاحاتی را باید از نظام درخواست نمائیم. 5- چه راههای قانونی و مدنی برای وادار کردن نظام به انجام اصلاحات مورد نظر پیشنهاد می کنید. 6- چه راههایی برای تبلیغ و عضو گیری برای نهضت پیشنهاد می نمائید. پیروز باشید

    پاسخحذف
  5. درج جهت اطلاع - جدید ترین نسخه تئوری نهضت حق طلبی نسل جدید در پاسخ به ایراد مدیر وبلاگ .... به خط و مشی وبلاگ اطاق هم اندیشی

    با سلام و تقدیم احترام، جنابعالی به نحوه ی مبارزه من ایراد گرفته اید آنجا که می فرمائید:«اگر هدفتان مبارزه است پس بدانید شتر سواری دولا دولا نمی شود».
    در پاسخ به این ایراد باید بگویم که:
    من نیز مانند شما درگیر مبارزه با نظام هستم و عامل اصلی بسیاری از بدبختی ها و مشکلات فعلی جامعه را در کجی ها و کاستی های قانون اساسی و همچنین در ضعف مدیریت و در بعضی موارد نیز سوء مدیریت مسئولین نظام(در طول 27 سال گذشته) می دانم و متقاضی اصلاح قانون اساسی می باشم ولی نوع مبارزه من با شما متفاوت می باشد، مبارزه جنابعالی و تمام کسانی که مانند شما مبارزه می کنند مبارزه ای از نوع محدود و ایذایی می باشد، مبارزه جنابعالی هرگز آن وسعت و عمق لازم برای ایجاد تغییرات اساسی در نظام و در قانون اساسی را ندارد و مسئولین نظام نیز از جانب شما خطر جدّی احساس نمی کنند،(ادامه دارد)

    پاسخحذف
  6. ادامه مطلب
    مبارزه محدود و ایذایی تنها مناسب زمانی است که شرایط برای مبارزه سراسری و فراگیر آماده نباشد ولی وقتی که شرایط داخلی و خارجی برای مبارزه سراسری و فراگیر آماده شد همه معترضین و مخالفین باید جبهه واحدی تشکیل دهند و تمام توان خود را برای انجام تغییرات در قانون اساسی بکار گیرند، به عقیده من هم اکنون بهترین شرایط برای مبارزه سراسری و فراگیر با نظام(برای اصلاح قانون اساسی) فراهم شده است و اگر از این فرصت استفاده نکنیم چه بسا در آینده مجبور شویم برای اصلاح قانون اساسی هزینه بیشتری را بپردازیم.
    پیشنهاد من این است که تمام معترضین و مخالفین نظام به اتّفاق جبهه واحدی تشکیل دهیم و روی حدّاقل تغییرات در قانون اساسی با هم به تفاهم برسیم و آنگاه همگی در یکی از کلان شهرها(به غیر از تهران) جمع شویم و به اتّفاق به استانداری رفته و درخواست تغییر در قانون اساسی را به استاندار بعنوان نماینده دولت در استان بدهیم و از آنجا به نزد مسئولین ادارات، سازمانها و نهادهای دولتی آن شهر برویم و آنها را امر به معروف و نهی از منکر نمائیم(ادامه دارد)

    پاسخحذف
  7. شما هم بخوانید
    حضور محترم آقای
    با سلام
    شما در نوشته تان گفته بودید که شاید در روز 10 فروردین تجمّعی را در مقابل دانشگاه اصفهان راه بیندازید، به عقیده من چون توانائی ما در ایجاد تجمّع محدود است و ایجاد تجمّعات نیز هزینه هایی را به همراه دارد(ممکن است بعضی از افرادی که در تجمّع شرکت می کنند به زندان بیفتند و یا اگر دانشجو باشند از تحصیل محروم گردند(موقّت و یا دائم)) پس بهتر است از میان تجّمعات مختلف، تجّمعی را انجام دهیم که بیشترین بازده و کمترین هزینه را به همراه داشته باشد،(ادامه دارد)

    پاسخحذف
  8. شما هم بخوانید
    حضور محترم آقای
    با سلام
    شما در نوشته تان گفته بودید که شاید در روز 10 فروردین تجمّعی را در مقابل دانشگاه اصفهان راه بیندازید، به عقیده من چون توانائی ما در ایجاد تجمّع محدود است و ایجاد تجمّعات نیز هزینه هایی را به همراه دارد(ممکن است بعضی از افرادی که در تجمّع شرکت می کنند به زندان بیفتند و یا اگر دانشجو باشند از تحصیل محروم گردند(موقّت و یا دائم)) پس بهتر است از میان تجّمعات مختلف، تجّمعی را انجام دهیم که بیشترین بازده و کمترین هزینه را به همراه داشته باشد،(ادامه دارد)

    پاسخحذف
  9. ادامه مطلب
    من قبلاً در نوشته ای با عنوان«جدید ترین نسخه تئوری نهضت حق طلبی نسل جدید در پاسخ به ایراد ...» همین نکته را به مدیر وبلاگ ... نیز یاد آور شده بودم و هنوز هم بر این باورم که بهترین کار در حال حاضر(با کمترین هزینه بیشترین بازده را به همراه داشته باشد) تشکیل نهضت حق طلبی نسل جدید می باشد(جزئیات آن نیز در نوشته فوق آمده است) به عقیده من برای شروع نهضت، در اختیار داشتن همان تعداد معترضی که در یک تجمّع محدود جمع می شوند کافی می باشد، درست است که گفته ام که(ادامه دارد)

    پاسخحذف
  10. ادامه مطلب
    تجمّع از مشهد شروع شود ولی این دلیل نمی شود که شروع کنندگان تجمّع حتماً از مشهد باشند، معترضین از اصفهان می توانند به مشهد بیایند و نهضت را شروع کنند(تا جایی که من بیاد دارم تا کنون تجمّعات اعتراض آمیز مردمی و دانشجویی در اصفهان بسیار بیشتر از تجمّعات در مشهد بوده است پس می توان برای شروع نهضت روی معترضین اصفهانی حساب ویژه ای باز کرد) برای این منظور پیشنهاد می کنم وبلاگ گروهی مورد نظر را هر چه سریعتر ایجاد کنیم و(ادامه دارد)

    پاسخحذف
  11. ادامه مطلب
    در آن ارتباطی هدف دار را با معترضین اصفهانی و معترضین سایر نقاط کشور شروع نمائیم، برای تشکیل نهضت احتمالاً لازم خواهد شد من و امثال من شغل خود را از دست بدهیم و دانشجویان نیز یک ترم را مرخصی تحصیلی بگیرند که البته هزینه فوق نسبت به آن چیزی که بدست خواهیم آورد بسیار ناچیز می باشد، پیشنهاد دیگر من این است که تمامی معترضین را از تمامی نقاط کشور دعوت کنیم که در تعطیلات عید نوروز به مشهد بیایند و جلسات مشورتی را در حرم امام رضا(ع) تشکیل دهیم(ادامه دارد)

    پاسخحذف
  12. ادامه مطلب
    و موضوع جلسه نیز ایجاد یک آشنایی و هماهنگی بین تمامی معترضین و مخالفین نظام و تعیین استراتژی برای آینده اعتراضات بر علیه وضع موجود باشد.
    بیشترین هزینه برای یک چنین تجمّعی، هزینه رفت و برگشت به مشهد خواهد بود و من برای تشکیل یک چنین گردهمایی می توانم تا حدود دوازده ملیون ریال کمک نمایم، منتظر پاسخ شما و دیگر معترضین می باشم.
    برای پیگیری این موضوع به اطاق هم اندیشی(http://goftegoo1.blogfa.com) مراجعه نمائید.
    و من الله توفیق - سید محسن قائمی

    پاسخحذف
  13. ادامه مطلب
    و موضوع جلسه نیز ایجاد یک آشنایی و هماهنگی بین تمامی معترضین و مخالفین نظام و تعیین استراتژی برای آینده اعتراضات بر علیه وضع موجود باشد.
    بیشترین هزینه برای یک چنین تجمّعی، هزینه رفت و برگشت به مشهد خواهد بود و من برای تشکیل یک چنین گردهمایی می توانم تا حدود دوازده ملیون ریال کمک نمایم، منتظر پاسخ شما و دیگر معترضین می باشم.
    برای پیگیری این موضوع به اطاق هم اندیشی(http://goftegoo1.blogfa.com) مراجعه نمائید.
    و من الله توفیق - سید محسن قائمی

    پاسخحذف
  14. وبلاگ گروهی فریاد حق طلبی مردم راه اندازی شد
    این وبلاگ در سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و با هدف ایجاد فضایی مناسب جهت بیان حقوق و مطالبات پایمال شده مردم و روشنگری پیرامون آن و یافتن راه حل هایی جهت گرفتن آن تشکیل شده است.
    نام و اساسنامه این وبلاگ با کمک بیش از دوازده نفر از عزیزان وبلاگ نویس نوشته شده است، همانگونه که در اساسنامه نیز آمده است این وبلاگ توسّط هیئت مدیره اداره خواهد شد، بر طبق اساسنامه تمامی کسانی که اساسنامه وبلاگ را قبول کرده و در قالب آن با وبلاگ همکاری نمایند عضو مجمع نویسندگان وبلاگ خواهند بود و اعضای مجمع نویسندگان هیئت مدیره هفت نفره ای را انتخاب خواهند کرد و هیئت مدیره مذکور نیز کمیته اجرایی سه نفره ای را برای اداره امور وبلاگ تعیین می کند(ادامه دارد).

    پاسخحذف
  15. ادامه مطلب
    مطالب تمامی افراد(حتی کسانی که عضو مجمع نویسندگان وبلاگ نمی باشند نیز) در صفصات اصلی وبلاگ قابل ثبت خواهد بود بنابراین از همه اشخاص دعوت می شود مطالب خود را جهت درج در وبلاگ ارسال نمایند.
    اشخاصی که می خواهند نوشته هایشان در وبلاگ گروهی ثبت گردد باید قبلاً عین مطالب شان را در وبلاگ شخصی یشان ثبت نمایند.
    لطفاً نوشته های خود را به آدرس ghaemi.s.m@gmail.com ارسال نمائید(از ارسال مطالب در قالب پوشه خود داری نمائید) و یا در قسمت نظر خواهی وبلاگ وارد کنید.
    این وبلاگ آماده تبادل لینک با تمامی سایت ها و وبلاگهای دیگر می باشد.
    نشانی وبلاگ: http://faryadehaghtalabi.blogfa.com
    http://faryadehaghtalabi2.blogfa.com
    http://faryadehaghtalabi3.blogfa.com
    http://faryadehaghtalabi4.blogfa.com
    http://faryadehaghtalabi5.blogfa.com

    پیروز باشید

    پاسخحذف
  16. Your article is great. Thanks for information. I'ts very useful. You have very nice blog.

    ------------------------------------------
    Free Poker Money - Poker $50 bankroll

    پاسخحذف