جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۹ تیر ۳۱, پنجشنبه

یاران گمنام جنبش سبز

تیتراژ پایانی فیلم کنفرانس مشترک میرحسین و آقای کروبی نکته جالبی دارد. اگر سرعت اینترنتان خوب است ببینید(+) اگر نه! صبر کنید تا برایتان بگویم. در انتهای فیلم دست اندرکاران کلمه از کسانی که در شرایط سخت آنها را برای برگزاری کنفرانس خبر یاری کرده اند تشکر می کنند. اما مهم تشکر ویژه ی آنهاست. «با تشکر ویژه ازیاران گمنام جنبش سبز در صدا و سیما که در تدوین این کنفرانس خبری ما را یاری رسانده اند.»

اصلا بگذارید بگویم «یاران گمنام جنبش سبز» رده فعالیت پر افتخاری است. «یاران گمنام» کسانی هستند که بدون اینکه کسی متوجه فعالیت آنها باشد٬ به صورت کاملا نا محسوس در هر جایی که هستند٬ در حد وسعشان٬ در جهت جنبش گام بر می دارند. برای آنها مسئولیت انسانی٬ وظیفه اخلافی یا تکلیف شرعی شان مهم است. مهم نیست که آیا دیگرانی متوجه فعالیت آنها می شوند یا نه! برایشان مهم نیست مورد تشویق قرار می گیرند یا نه! حتی برایشان مهم نیست کارهایشان کوچک است یا نه! برای آنها مهم است که به اندازه وسعشان تلاش کنند. مهم است که کارشان درست باشد.

اهمیت کار «یاران گمنام جنبش» نه فقط در این است که از چشمان نامحرمی که هیچ تفاوتی را برنمی تابند٬ پنهان هستند. فقط در این نیست که از گزند کسانی که به طور غیر قانونی بر عرصه سیاست مهر ممنوع زدند٬ در امان هستند. حتی فقط در این نیست که خرده مقاومت هایی که در هر گوشه شکل می گیرد٬ مقاومتی عظیم را می آفریند. ارتش نامرئی که هیچ کس یارای مقاومت در برابر آن را ندارد. اصلا عمق یک جنبش به گستردگی یاران گمنام آن است. یاران گمنامی که در محله اداره٬ شرکت٬ سازمانهای دولتی٬ تشکل های اجتماعی و حتی در سازمانهای امنیتی کشور یاور جنبش سبز هستند.

بنظرم اهمیت فراوان عضویت در رده ی «یاران گمنام جنبش سبز» در چیز دیگری است. مانند هر کنش اخلاقی دیگر وقتی مشوق ها و تطمیع های بیرونی نباشد امکان تعالی اخلاقی بالاتر است. آنجاست که می توانی مطمئن باشی نیت اخلاقی تو تعیین کننده بوده است. مسئولیت انسانی تو راهنمایت بوده است و تو به نیت قرب الهی تکلیفت را بجا آورده ای.

۵۸ نظر:

  1. زییا بود...
    انگار دوباره به یادمون آوردی که اگه بعضی از دوستامون نبودن الان ما خیلی چیزها رو برای دیدن، برای فهمیدن و برای دوست داشتن نداشتیم. ... دوستایی که هیچ وقت نمی شناسیمشون. اما به همه ی اونا احترام می ذاریم...

    پاسخحذف
  2. [...] تحلیل کرد. از یک نگاه این یک اقدام اخلاقی است که در آن «مشوق ها و تطمیع های بیرونی وجود ندارد». مسلما وجه اخلاقی در این اتفاق و نظایر آن، مانند زمانی [...]

    پاسخحذف
  3. [...] This post was mentioned on Twitter by ghazal, lord386. lord386 said: یاران گمنام جنبش سبز http://ff.im/-o6sSQ [...]

    پاسخحذف
  4. جسارتا ولی بر پدر ومادر هر چی یاران گمنام ووطن فروش سبز لعنت که مملکت رو مفت ومجانی میخواستند بفروشند به اربابهای نکبتشون

    پاسخحذف
  5. جمعی ازفعالان سياسي دانشگاهي و پویشگران موج سوم که حدود دو سال پیش با ابتکار محمدرضا جلایی پور، بنیانگذار این جنبش با اعلام همبستگی مجازی عنوان پویشگر و موج سومی را برای خود برگزیده بودند و در انتخابات قبل ابتدا از حضور سیدمحمد خاتمی و سپس میرحسین موسوی حمایت کرده بودند در اعتراض به سومین بازداشت محمدرضا جلاییپور بیانیهای تنظیم کرده اند و از کلیه پویشگرانی که پیش از این از گوشه و کنار ایران در سایت موج سوم حمایت خود را از این کمپین انتخاباتی اعلام کرده بودند درخواست کردهاند که این بیانیه را در صورت تمایل امضا کنند.
    آدرس سایت :mowj-3.tk
    لطفا امضا و اطلاع رساني كنيد.
    با تشكر

    پاسخحذف
  6. امروز برنامه ديروز امروز فردا الله كرم رو كه جديدا از بالكان دكترا گرفته اوورد مجري پرسيد از احمدي نژاد انتقاد هم داريد گفت بله ايشان مايل به حضور زنان در ورزشگاه بودند كه ما نبوديم ضمنا از اين به بعد بايد بهش بگيم حاج دكتر الله كرم

    پاسخحذف
  7. جمعی ازفعالان سياسي دانشگاهي و پویشگران موج سوم که حدود دو سال پیش با ابتکار محمدرضا جلایی پور، بنیانگذار این جنبش با اعلام همبستگی مجازی عنوان پویشگر و موج سومی را برای خود برگزیده بودند و در انتخابات قبل ابتدا از حضور سیدمحمد خاتمی و سپس میرحسین موسوی حمایت کرده بودند در اعتراض به سومین بازداشت محمدرضا جلاییپور بیانیهای تنظیم کرده اند و از کلیه پویشگرانی که پیش از این از گوشه و کنار ایران در سایت موج سوم حمایت خود را از این کمپین انتخاباتی اعلام کرده بودند درخواست کردهاند که این بیانیه را در صورت تمایل امضا کنند.
    آدرس سایت :mowj-3.tk
    لطفا امضا و اطلاع رساني كنيد.
    با تشكر

    پاسخحذف
  8. درمورد حکم دادگاه حسین درخشان چیز وحشتناکی شنیدم. قضیه صحت داره؟

    پاسخحذف
  9. سلام
    براتون ايميل زدم
    منتظر جواب هستم

    پاسخحذف
  10. يه ايميل ديگه براتون زدم
    منتظر جوابم

    پاسخحذف
  11. حمزه جان سلام
    از اینکه همچنان هستی خیلی خوشحالم
    خیلی وقت پیش تر ها شنیده بودم که از ایراان خارج شدی!
    یکی از همسایه های شمالی ایران!!!
    به امید دیدار و آزادی ایران
    ای کاش...

    پاسخحذف
  12. چه جالب اصلا دقت نکرده بودم ......

    پاسخحذف
  13. قالب جدید وبلاگت هم خیلی قشنگه هم با مسما

    پاسخحذف
  14. با سلام و درود
    روز خبرنگار بر شما تهنیت باد

    صفار هرندی ، حمید رسایی ، سیدحسن خمینی رحیم پور ازغدی، علی مطهری ، احمدی نژاد ، کروبی و موسوی در یک تحیل ساده؟!

    در وبلاگ بخوانید

    پاسخحذف
  15. http://smhjafari.blogfa.com/post-116.aspx
    نسل سوخـــــــــــــــــته

    پاسخحذف
  16. قلم به دست مزدور۱۸ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۳:۳۳

    سئوال این است که چرا وبلاگ تو فیلتر نمی شود

    پاسخحذف
  17. من هم مثل شما اعتقاد دارم،روزه ما نه فقط از بعد نمادين كه واقعاً اثر گذاره!اما خيلي ها باور ندارند!:(

    پاسخحذف
  18. سلام من اولين باره كه موفق به ديدن سايتتون ميشم .نوشته هاتون جالبن.يه سوال:اين كنفرانسه مربوط به همون رسا تيويه؟اصلن خبري از اين شبكه ماهوارهاي بدين .

    پاسخحذف
  19. سلام اقا حمزه من را قطعا می شناسی
    اصلا نمی توانم باور کنم که شما از مملکت فرار کرده باشی
    چطوری به این باور رسید
    البته شما بجایی رسیدی که این باورت شده، متاسفم واقعا شرمنده دوستیمون شدم
    یعنی شما حاضری به دشمنان ایران که بدترین جفاها را کردند پناه ببریو
    خیلی برام سواله
    به یاد این ایه قران می افتم که می فرماید
    فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا ولهم عذاب الیم بمما کانو یکذبون
    و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون

    و چند ایه بعد میفرماید

    صم بکم عمی فهم لا یرجعون

    فکر کنم بسیار واضحه دیگر
    اگر بخوای ترجمه هم بکنم در دلهاشان شک و تهفته بود از این روی به نفاق خو گرفتند و خدا به کیفر آت بر بیمارشات افزود و برای آنان به سبب این که دروغ می گفتند عذابی دردناکی خواهد بود
    و چون به انها گفته می شود در زمین فساد نکیند گویند جز این نیست که مااصلاحگریم


    کور و کرند و توانایی شنیدن حق را ندارند و نه بر باز گفتن ان توان هستند نه می توانند نشانه های حق را بنگرند از این رو از راه گمراه خود باز نخواهند گشت

    پاسخحذف
  20. سلام حمزه جان
    خیلی دلم برات تنگ شده
    یاران گمنام جنبش سبز خیلی طرحش خوبه اما به نظرم نوعی شاید تلقی بشه که در تقابل با "یاران گمنام امام زمان (عج)" قرار بگیره. و تخریب چی ها هم اون رو جبهه ای کفر در مقابل اسلام ملعبه کنن و از چند جهت دیگه هم خیلی هزینه در بر داره که با توجه با ویژگی های فرهنگی مون ترویجش رو دقیقا با این اسم و شمایل به صلاح نمی دونم.
    با مطلبی تحت عنوان "اسفندیار شگفت انگیز" به روزم
    بدرود برادر

    پاسخحذف
  21. کسی تاحالا بهت گفته بود که این پستت عالی بود ؟!؟
    چه از نظر واقعیتی که توش بیان شده و هم از نظر تحلیل !!
    عالی بود حمزه جان
    ممنون

    پاسخحذف
  22. سلام.به روزم با اقای نوری زاد باز هم برایمان بنویس

    پاسخحذف
  23. نامم را پدرم انتخاب کرد!

    نام خانوادگی ام را یکی از اجدادم!

    دیگر بس است!

    راهم را خودم انتخاب خواهم کرد ...
    --------------------------------------------------------------------------

    پاسخحذف
  24. دموکراسي مي گويد : رفيق، حرفت را خودت بزن، نانت را من مي خورم.
    مارکسيسم مي گويد : رفيق، نانت را خودت بخور، حرفت را من مي زنم.
    فاشيسم مي گويد : رفيق، نانت را من مي خورم، حرفت را هم من مي زنم و تو فقط براي من کف بزن.
    اسلام حقيقي مي گويد : نانت را خودت بخور، حرفت را هم خودت بزن و من فقط براي اينم که تو به اين حق برسی.
    اسلام دروغين مي گويد : تو نانت را بياور به ما بده و ما قسمتي از آن را جلوي تو مي اندازيم، و حرف بزن، امّا آن حرفي را که ما مي گوييم.


    این سناریو هم این بلاهتها بعید نبود!1

    پاسخحذف
  25. با سلام و تحیّت

    (( تقریباً یک سال گذشت ! پرسش فراموش شده و پاسخ ِ اجرا نشده ))

    در وبلاگ بخوانید

    پاسخحذف
  26. جناب غالبي سلام. شما همراهان جنبش سبز را یاران گمنامی که در محله اداره، شرکت، سازمانهای دولتی، تشکل های اجتماعی و حتی در سازمانهای امنیتی کشور یاور جنبش سبز هستند ياد كرديد. اما مي‌خواستم به شما يادآور شوم جنبش سبز يك جنبش اعتراضي است كه طيف گسترده‌اي از افراد را شامل مي‌شود و هركسي از ظن خود همراه آن هست.
    اگر اين جنبش نتواند حضور اجتماعي و قانوني يابد و ماهيت خود (ولو به قيمت از دست دادن برخي از حاميان خود) را تعريف نكند نمي‌تواند از ظرفيت و توان اجتماعي خود بهره بگيرد. لذا مهمترين نكته اين است كه اين جنبش بتواند پايه‌هاي اجتماعي خود را سازماندهي نموده و به يارگيري رسمي بپردازد. اگر اين مسئله رخ ندهد اين جنبش ممكن است در كوتاه‌ترين زمان با سرخوردگي حاميان روبرو شده و از اين انرژي و حس اجتماعي بوجود آمده، از بين برود.
    بذا اين بر سران و رهبران جنش سبز هست كه به بازگشت به فضاي قانوني و استفاده از توان و سازماندهي اجتماعي فكر كنند. ضمنا از لينك متقابل شما در فهرست پيوندهاتون خرسند مي‌شوم.

    پاسخحذف
  27. سلام
    بلاگ نو مبارک

    نوشتم شما، آن هم بعد از دستگیری و زندان و ... شجاعت قابل ستایشی است

    پاسخحذف
  28. پاينده ايران زنده بار ازادي دوز باد استبداد
    سبز باشيد

    پاسخحذف
  29. [...] هر فردمان در هر جایی که هستیم در حد وسعمان تلاش می‌کنیم. لازم نیست کارهای بزرگ رقم [...]

    پاسخحذف
  30. It is the best time to make a few plans for the future and it is time to be happy. I have learn this submit and if I could I want to counsel you few fascinating things or advice. Perhaps you could write next articles relating to this article. I wish to read more issues about it!

    پاسخحذف
  31. Its great as your other articles :D, appreciate it for posting.

    پاسخحذف
  32. Hello my family member! I want to say that this article is awesome, nice written and come with approximately all significant infos. I would like to see more posts like this.

    پاسخحذف
  33. Perfectly composed subject matter, appreciate it for entropy.

    پاسخحذف
  34. I do not even know the way I ended up right here, however I thought this submit used to be good. I don't recognise who you might be but definitely you are going to a well-known blogger in the event you are not already ;) Cheers! Sparkplug Marketing LLC Independence Plaza B-180 1001 16th Street Denver, CO 80265 720.328.4323

    پاسخحذف
  35. I went over this website and I conceive you have a lot of excellent info, saved to my bookmarks (:.

    پاسخحذف
  36. Superb website! A whole lot of useful information on here so I backlinked you on my own site http://www.ipod-app-reviews.com/friends I hope you do me a favor and leave this comment here in return :)

    پاسخحذف
  37. Superb website! A great deal of valuable information on here so I backlinked this on my own site http://www.ipod-app-reviews.com/friends hope you do me a favour and leave this comment here in return :)

    پاسخحذف
  38. Hi there, I discovered your website via Google whilst looking for a similar subject, your website came up, it appears to be like good. I have bookmarked it in my google bookmarks.

    پاسخحذف
  39. I think other website proprietors should take this website as an model, very clean and magnificent user genial style and design, let alone the content. You are an expert in this topic!

    پاسخحذف
  40. Excellent article and easy to understand explanation. How do I go about getting permission to post part of the article in my upcoming news letter? Giving proper credit to you the author and link to the site would not be a problem.

    پاسخحذف
  41. I've been exploring for a little for any high-quality articles or weblog posts on this kind of space . Exploring in Yahoo I finally stumbled upon this site. Reading this info So i am glad to express that I have a very excellent uncanny feeling I found out exactly what I needed. I most without a doubt will make sure to do not forget this web site and give it a glance regularly.

    پاسخحذف
  42. wonderful post, very informative. I'm wondering why the opposite specialists of this sector don't notice this. You must proceed your writing. I am confident, you have a huge readers' base already!

    پاسخحذف
  43. I'm raelly into it, thanks for this great stuff!

    پاسخحذف
  44. So excited I found this article as it made things much qucekir!

    پاسخحذف
  45. Imperssvie brain power at work! Great answer!

    پاسخحذف
  46. You mean I don't have to pay for expert advice like this anmoyre?!

    پاسخحذف
  47. Wham bam thank you, ma'am, my qseutoins are answered!

    پاسخحذف
  48. Please teach the rest of these internet hooligans how to write and resaecrh!

    پاسخحذف
  49. You got to push it-this esstenail info that is!

    پاسخحذف
  50. This article achieved exactly what I weantd it to achieve.

    پاسخحذف
  51. This piece was cogent, well-writetn, and pithy.

    پاسخحذف
  52. This is etxacly what I was looking for. Thanks for writing!

    پاسخحذف