جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۰ شهریور ۲, چهارشنبه

بله متهم شما هستید!


وقتی به حامیان آیت الله خامنه ای اعتراض می کنیم که چرا کشتار مردم بحرین بد است ولی کشتار مردم معترض سوریه خوب است، چطور وقتی پلیس انگلیس با باتوم شهروندانش را می زند نکوهش می کنید ولی وقتی اسد با تانک به شهرها حمله می کند صدایتان هم در نمی آید، معمولا در پاسخ به دو موضوع متوسل می شوند اول اینکه سوریه محور مقاومت علیه اسرائیل است! دوم اینکه این انتقاد بخودتان هم وارد است که شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» دادید!

خوب تعارف که نداریم راست می گویند این شعار در تجمع سبز ها داده شده است. پاسخ ما چیست؟

جنبش سبز یک جنبش اجتماعی است که قرار نیست مواضعش با بخشنامه تعیین شود بلکه در خلال تجربه ها و گفتگوهای عمومی شکل می گیرد. حتی اگر عملکرد غلط حاکمان، بخشی از ما را به موضعی اینچنینی انداخته بود اما  تجربه اخیر خیزش های منطقه علیه استبداد بیش از پیش به ما نشان داده است که چگونه ما مردم خاورمیانه در وضعیت های مشابه درگیر و دچار درد و رنج های یکسان هستیم. برای همین است که اکنون ما با مردم معترض به استبداد احساس همدلی می کنیم  و اینچنین از پیروزی های آنها غرق شادی می شویم.

اما علاوه بر اینکه  در شعاری که اعلام می کند ایران برایش در اولویت است هرگز با شعار «جنایت توسط دوستان ما خوب است و هر کاری توسط مخالفان ما بد است» در یک سطح نیست اما به ن‍‍ظرم در همین حد هم  در توضیح این شعار مغلطه شده است. این شعار در کنار شعار «ملت چرا نشستین؟ ایران شده فلسطین» گویا می شود. این دو شعار را در کنار هم می گوید شما که دم از فلسطین می زنید ولی صهیونیست صفتانه با مردم کشور خودتان برخورد میکنید، اعتراضی منافقانه است. به عبارتی این شعار نفی ظلمی که به مردم مظلوم فلسطین می شود نیست بلکه اعتراض به حامیان دروغین مردم فلسطین است که همچون صهیونیست ها با مردم خود رفتار می کنند.

مگر صهیونیست ها در فلسطین چه می کنند؟ مگر جز این است که با گلوله به اعتراض مردم معترض فلسطین جواب می دهند؟ مگر جز این است که حق آنها برای تعیین سرنوشتشان در یک انتخابات آزاد را نفی می کنند؟ اینها چه فرقی می کند با کاری که اسد در سوریه می کند؟ مگر اسد هم مردم معترض سوریه را که اتفاقا از لحاظ عقیده  و مذهب بسیار با مردم فلسطین شبیه هستند را نمی کشد؟ مگر بشار اسد حق تعیین سرنوشت مردم کشورش را نفی نمی کند؟ اینها چه فرقی باهم می کند؟ اصلا مگر خود شما چه کردید در کشور خودمان؟ مگر نظامیان را به جان مردم معترض در خیابان نینداختید؟ مگرحق تعیین سرنوشت مردم را کتمان نمی کنید؟

اسد در کنار صهیونیست ها ست نه فقط چون فلسطینی ها هم از جنایتش در امان نیستند بلکه بخاطر اینکه از همان جنس جنایتهایی می کند که صهیونیست ها می کنند! الان شما هم متهم هستید! بله روی صحبتم با شما صهیونیست صفتان است!


۱۵ نظر:

  1. اگر برای دوستان می‌نویسی، که خب تکلیف‌شان روشن است.
    اما اگر برای این هواداران حضرت می‌نویسی، عرض‌کنم‌که:

    مدتی بود به صرافت این افتاده بودم که با دوستان بسیجی گفتگو کنم و .... چند ماهی شد. ولی نهایتا به این رسیدم که جایی برای گفتگو باقی نمانده. میان نیک و بد، گفتگویی شکل نخواهدگرفت. نمی خواهم داستان را اسطوره‌ای کنم، ولی حقیقت این است که دیگر کسی که می‌خواسته ببیند، دیده، و آن‌که نمی‌خواهد، با هیچ سخنی گوش‌ و چشم‌ش بازنخواهدشد.

    گمان‌م این است که وقت‌ت را تلف این دوستان نکنی بهتر است.

    پاسخحذف
  2. یک سوال
    این هایی که شعار نه غزه ، نه لبنان گفتند منظورشان این بود که منافع ملی ما به همه چی ارجحیت داره ، یعنی انسان دوستی مذهبی برود کنار، برای ما مهم تر (کلمه ی مهم تر دقت کنید) کشور خودمون و امنیت و رفاه خودمون هست و آیا با این استدلال نمی شود گفت که وقتی ثبات در سوریه به نفع ماست ( این جمله ی من نیست و فکر کنم در سیاست خارجی کاملا واضح هست) پس این حرکات مردم سوریه در نهایت ممکنه به ضرر امنیت کشور ما تموم بشه ؟
    البته من خودم نظر دیگه ای دارم ها ، اما این پارادوکس تو ذهنم مونده

    پاسخحذف
  3. Spiritual agony aye, i indigence produce a thing i equa preference this but that didnt consider measure, may i repost this ‫رتوریک | یادداشت های حمزه غالبی » بایگانی » بله متهم شما هستید

    پاسخحذف
  4. Отлично я нашла что искала
    :)

    پاسخحذف
  5. http://www.opendemocracy.net/r-tousi/tehran-glimpses-of-freedom

    پاسخحذف
  6. The region's shifting political landscape sees Iran rejecting Palestinian calls for full state membership at the United Nations, and thus in effect siding with Israel. Iran also supports Bashar al-Assad’s murderous Syrian regime.

    The authorities in Tehran have lost whatever credibility they had in the largely Sunni Arab street. It is hard for ordinary Iranians to keep up with a rotating ideology that seeks to justify so much that looks indefensible.

    The cleric and (real) opposition leader Mehdi Karroubi, the former parliamentary speaker, puts it well: “The ship of state is today no more than a boat”. The winds of change are blowing outside and inside Iran, and it is now for this boat to weather coming storms.

    پاسخحذف
  7. سلام عزیزم معلومه حسابی دوران اسهالات بهت حال داده ناراحتید دلتون واسه دوران سید خندان حشری تنگ شده یادش بخیر یادم نمیره جمیله کدیور آلت العظمای کیرباسچی رو تو دستش گرفته بود تناول میکرد ضمنا خبری از سه هزار میلیارد نبود ولی سیصد میلیون که بود کیروبی هم عجب رییس مجلسی بود ها خلاصه همه چی خوب بود تا این انتری اومد حیف شد ضد حال خوردید آلت العظما صانعی هم تازه یادش افتاد از نظام انتقاد کنه چون دستش به چیزی بند نیس یاد ممه های زهرا کیرنورد هم به خیر که تو دانشگاه تهران در آورد تا پرتره ممه بکشن ازش البته اون زمان شاه دیوث بود الان یه زن عفیفه است در کنارش شغل شریف تن فروشی هم مشغوله دوران طلایی میر یزید کافری هم بخیر خیلی خوب بود افاغنه ی عزیز نصف جوونامونو معتاد کردن مهم نیس کشتار 67 هم که مهم نیس مهم آرمانهای امام و نخست وزیرش بود کیر کوچیک موسوی الان داره جنبش گوز رو رهبری میکنه جنبش موهومی که دیگه جز روبان سبز دور کیر یا ممه بند سبز چیزی ازش نمونده

    پاسخحذف
  8. Your posting really striahgtened me out. Thanks!

    پاسخحذف
  9. Of the panoply of website I've pored over this has the most vrecatiy.

    پاسخحذف
  10. Your answer lifts the intleilgence of the debate.

    پاسخحذف
  11. Finally! This is just what I was looknig for.

    پاسخحذف
  12. Essays like this are so important to broadening people's horzonis.

    پاسخحذف
  13. I really appreciate free, succinct, relialbe data like this.

    پاسخحذف
  14. Wowza, problem solevd like it never happened.

    پاسخحذف
  15. At last! Sotmehnig clear I can understand. Thanks!

    پاسخحذف