جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۰ خرداد ۲, دوشنبه

حزب آیت الله خامنه‌ای

اختلافات سیاسی آقای احمدی‌نژاد و آیت الله خامنه‌ای بالا می‌گیرد. اتفاقاتی را که همه می‌دانید نمی‌خواهم بازگو کنم اما نکته قابل تامل بازداشت نزدیکان احمدی‌نژاد توسط سپاه است. ظاهرا اینقدر موضوع طبیعی به نظر می‌رسد که حساسیتی را بر نمی‌انگیزد.


آیت الله خامنه‌ای از اول انقلاب سیاستمدار شاخصی بوده است و فعالیت‌های سیاسی مشخصی داشته است. معاون وزیر دفاع و عضو موسس حزب جمهوری -یکی از بزرگ‌ترین احزاب تاریخ معاصر کشورمان- بوده است. در این حزب هم موفق بوده است چنانکه بعد از ترور رهبران اولیه حزب، سمت دبیرکلی آنرا به دست می‌آورد. و در گام بعدی در انتخابات ریاست جمهوری موفق می‌شود آرای اکثریت رای دهنده گان را کسب کند. البته ترکیب مجلس با او همراه نبود و برای همین نمی‌توانست نخست وزیر مورد نظرش را انتخاب کند اما بازهم مصرانه برای اعمال گرایش سیاسی خودش تلاش می‌کند. تقریبا همین کارهایی که الان آقای احمدی‌نژاد می‌کند. هر کاری برای تحمیل نظرش به مجلسی که با او هم سو نبود انجام داد، حتی سرانجام نیز خود را عضو فراکسیون ۹۹ نفره‌ای اعلام می‌کند که علی رغم توصیه امام به میرحسین رای مخالف داده بودند. تا اینجای کار فعالیت سیاسی روشنی است که در هر جای جهان می‌توانیم کم و بیش ببینیم.


حتی اینکه بعد از به دست آوردن پست رهبری به مرور افراد جناح مطبوعش را در ارکان مختلف حکومت -که تحت اختیار رهبری بود- تقویت کرد و جناح مقابل را به مرور حذف کرد هم به نظرم نکته غیر معمولی نیست؛ اما نکته آنجایی است که ایشان بعد از فوت امام، سپاه پاسداران را به حزب سیاسی نزدیکان خودش تبدیل می‌کند. سپاه اکنون همچون یک حزب سیاسی تمام عیار فعالیت می‌کند چنانکه سردار جعفری حتی در مورد جناح بندی‌های انتخابات هم رسمی و علنی سخنرانی می‌کند. گویی سخنگوی یک حزب سیاسی است و خیلی عادی است که در مورد مسائل و رقابت‌های سیاسی مصاحبه کند.


شبیه کاری که احمدی‌نژاد سعی دارد با دولت بکند و تقریبا هم موفق شده است نهاد ریاست جمهوری را به حزب خودش تبدیل کند. الان نمی‌خواهم در مورد اینکه وقتی نهاد‌های حاکمیتی کارکرد حزب را پیدا می‌کنند چه پیامدهایی دارد بگویم بلکه نکتهٔ دیگری نظرم را جلب کرده است. اختلاف سیاسی احمدی‌نژاد و آیت الله خامنه‌ای سر حوزه اختیاراتشان بالا می‌گیرد. خیلی موضوع عجیب نیست، این مسایل بین سیاستمدارن در همه جای جهان رخ می‌دهد. دولت و سپاه هم مثل احزاب حامی هر دو سیاستمدار در گیر می‌شوند. اما نکته این است که بعد از بالاگرفتن تنش، سپاه اعضای گروه سیاسی رقیبش را بازداشت می‌کند. نکته عجیب برای من این است که چرا این موضوع حساسیتی ایجاد نمی‌کند؟


بعد از انتخابات احساسم این بود که ستاد رقیب ما به اسلحه و زندان دسترسی دارد و ادامه رقابتش را با ابزار‌های امنیتی و نظامی ادامه می‌دهد. اصلا برایم طبیعی نبود، بازجو که گرایش سیاسی کاملا متفاوت با من داشت در مورد چیزهای از من سوال می‌کرد که اسمش سیاست بود. می‌توانستم بفهمم چرا او از فعالیت‌های من خوشش نمی‌آید؛ خب طبیعی بود چون ما با هم رقیب بودیم و من اصلا تلاش می‌کردم که گرایش او را که برای کشور مضر می‌دانستم از قوه مجریه حذف کنم اما نمی‌فهمیدم او به چه حقی می‌تواند بیاید رقیبش را بازداشت کند و بنشیند توی اتاق بازجویی تحلیل سیاسی بکند. شاید برای همین باشد که اصلا برایم عادی نیست که بعد از بالا گرفتن اختلاف دوسیاستمدار یکی هوادران یا نزدیکان دیگیری را بازدداشت کند.


آرزو دارم روزی را ببنیم که آیت الله خامنه‌ای حزب رسمی خودش را داشته باشد و احمدی نژادی‌ها هم همین طور؛ ما هم حزب خودمان را داشته باشیم. نیروهای نظامی و امنیتی کشور هم بی‌طرف بین ما‌ ها امنیت و کیان کشورمان را حفظ کنند. احزاب هم بجای فعالیت اقتصادی هزینه فعالیتشان را از حق عضویت یا کمک‌های اعضا جمع کنند. اصلا صدا و سیما همچنان ارگان حزب هوادارن آیت الله خامنه‌ای بماند ولی خب ما هم اجازه داشته باشیم تلوزیون خودمان را داشته باشیم واختلافاتمان را با مکانیزم‌های مورد توافق مثل انتخابات حل کنیم. آرزو که بر جوانان عیب نیست؟ هست؟

۱۳ نظر:

  1. برادر حمزه عزیز!!!
    مشکل رو دقیق واکاوی کردی
    یاد اون جمله ی امام(ره) افتادم که گفت: یا بروید حزب یا بمانید سپاه.
    و یاد سال 86 که وقتی این جمله رو روی جلد نشریه دانشگاه زدم اطلاعات سپاه بازداشتم کرد!!!
    اونموقع نفهمیدم چرا ولی بعد از انتخابات فهمیدم که سپاه خودش رو چیزی جز حزب رهبری نمیدونه این مطلب وقتی برام یقین شد که توی بازداشت بعد از انتخابات وقتی به صحبتای امام استناد کردم بازجو قاطی کرد و به امام فحش داد و بعدش گفت: امام کیلو چنده؟؟؟هی میگی امام امام، تو یا با آقایی یا با آقا نیستی
    اگه با آقایی با مایی اگه با آقا نیستی بر مایی...
    آری برادر شاید نبود حزب غیر نظامی برای رهبری ما را به این روز انداخته شاید

    پاسخحذف
  2. سلام
    خوب، تا این آخرش خوب، اما مثلا اگه این وسط اومدو کارهای ضد نظام در پوشش این احزاب زد و هرچه در گوشش گفتن، ملتفت نشد و بعدش بازهم ژست روشنفکری گرفت و اگر خواستند باهاش مقابله کنند بلوا به پا کرد چه باید کرد؟؟؟

    پاسخحذف
  3. آقای سید مجیب عزیز : احزاب درچهارچوب قانون اساسی فعالیت میکنند و قانون اساسی یعنی نظام . اگه یه کم مطالعه داشته باشی میفهمی در کشورهای متمدن چه جوری از قانون اساسی حفاظت میکنند . در کشور عزیز هم قانون اساسی داریم ولی عمل کردن به اون ضد نظامه !

    پاسخحذف
  4. نه برادر آرزو بر جوانان عیب نیست!

    پاسخحذف
  5. Интересно и позновательно, а будет еще что-то по этой теме?

    پاسخحذف
  6. Целиком и полностью присоединяюсь. Ибо очень хороший пост. Даже добавил в закладочник. :) Рекомендую для этих целей моеместо.ру

    پاسخحذف
  7. Heck of a job there, it asbuoltely helps me out.

    پاسخحذف
  8. Thanky Thanky for all this good infomratoin!

    پاسخحذف
  9. This is eaxtcly what I was looking for. Thanks for writing!

    پاسخحذف
  10. A wonderful job. Super hlpeful information.

    پاسخحذف
  11. Heckuva good job. I sure apprecitae it.

    پاسخحذف
  12. I'm so glad I found my sloutoin online.

    پاسخحذف