جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۹ بهمن ۱۷, یکشنبه

امضای سند دیکتاتوری

ملت‌های منطقه از شباهت‌هایشان انرژی کسب کرده‌ و سعی می‌کنند از هم یادبگیرند اما دیکتاتور‌ها از سوی دیگیر تلاش در کتمان این شباهت‌ها دارند یا حداقل سعی می‌کنند نقش متفاوت بودن را بازی کنند. شاید برای همین باشد که از تریبون‌ها رسمی در مذمت استبداد صحبت شد از انتخابی بودن تمام ارکان نظام و حق منتخبین مردم برای عزل و نصب همه مقامات سخن رفت. چیزی که پیش از این حتی در سخن هم خارج از صلاحیت مردم اعلام می‌شد.


فارغ از قضاوت افکار عمومی کشور و جهان در مورد این مشابهت‌ها، به نظرم می‌رسد مخالفت با درخواست رهبران جنش سبز ایران برای اعلام همبستگی با جنبش مردم خاورمیانه علیه استبداد، به هر شکل و بهانه‌ای و یا برخورد با آن نشان از این است که صاحبان قدرت، سندِ عضویتِ رسمیشان در باشگاه دیکتاتور‌های منطقه را خودشان امضا کرده‌اند.

۸ نظر:

  1. زورگویی از این بالاتر که رهبری جنبش مصر را به زور به انقلاب اسلامی الحاق میکند ؟

    پاسخحذف
  2. سلام آقا مرتضی بازم که نگرفتی باباجان
    این حرفهای قشنگی رو که گفتی قبل از اینکه آقای شما بزنه توجیه گران حکومت مبارک هم زده بودند . یادت نرفته که مصر هم انتخابات داشت، پارلمان داشت ، حزب داشت اما چرا دیگه این حرفها تو کت مردم مصر نمیره به این دلیل که می بینند اینها فقط حرفه و هیچ نتیجه بیرونی خاصی نداره و وضع همونه که هست .
    مبارک هم در یک به اصطلاح انتخابات پیروز شده بود این پارلمان هم با انتخابات اومده بود بالا (البته انتخاباتی که توش بسیاری رد صلاحیت میشوند )
    رهبر مادام العمر ، رد صلاحیت گسترده برای انتخابات ، رسانه دولتی و انحصاری دروغگو ، قطع اینترنت و تلفن و موبایل ، فیلترینگ گسترده ، لباس شخصی شتر سوار و .. چقدر این مفاهیم شبیه حکومت ولایی ماست ، نیست ؟ پس شما هستید که گوش و چشمهاتون بسته است مثل هم مسلکهاتون .
    خدا نگهدار

    پاسخحذف
  3. جناب قمي!
    درباره كسي كه قلدرانه و متوهمانه مي گويد 13 بزرگتر است نظرت را نگفتي؟ تا بعد برسيم سر دعاوي كذايي بعدي شما. ممنون مي شوم.
    در ضمن موضعتان را روشن كنيد. يكبار مدعي مي شويد كه نظام بعد از فتنه ترسيده! حرف هاي دمكراتيك مي زند. جوابتان را كه مي دهند و معلوم مي شود كه اين موضع هميشگي نظام است كم مي آوريد و مدعي مي شويد اين اصلاً مهم نيست!!؟ بلكه رژيم مصر هم از اين حرف ها ميزند.بالاخره شتر يا گاو يا پلنگ شايد هم همه اش؟!!
    در ضمن چند تا از نمونه هاي سخنان توجيه گران حكومت مبارك را البته مستند نشان بدهي ممنون مي شوم . مرديم از بس دعاوي دروغ و بي سند از شما شنيديم . عين شهداي ساختگي تان!؟

    پاسخحذف
  4. جناب قمی!
    درباره کسی که قلدرانه و متوهمانه می گوید ۱۳ بزرگتر است از 25 نظرت را نگفتی؟ تا بعد برسیم سر دعاوی کذایی بعدی شما. ممنون می شوم.
    در ضمن موضعتان را روشن کنید. یکبار مدعی می شوید که نظام بعد از فتنه ترسیده! حرف های دمکراتیک می زند. جوابتان را که می دهند و معلوم می شود که این موضع همیشگی نظام است کم می آورید و مدعی می شوید این اصلاً مهم نیست!!؟ بلکه رژیم مصر هم از این حرف ها میزند.بالاخره شتر یا گاو یا پلنگ شاید هم همه اش؟!!
    در ضمن چند تا از نمونه های سخنان توجیه گران حکومت مبارک را البته مستند نشان بدهی ممنون می شوم . مردیم از بس دعاوی دروغ و بی سند از شما شنیدیم . عین شهدای ساختگی تان!؟

    پاسخحذف
  5. Whevoer wrote this, you know how to make a good article.

    پاسخحذف
  6. Sueprior thinking demonstrated above. Thanks!

    پاسخحذف
  7. I'm out of leauge here. Too much brain power on display!

    پاسخحذف
  8. I'm really into it, tahkns for this great stuff!

    پاسخحذف