جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۹ دی ۲۰, دوشنبه

یادداشت های روزانه/ تییوتر دفتر رهبری

خبر ممنوعیت فعالیت گروههای سیاسی در سایت تییو‌تر و فیس بوک موضوع در خور تاملی است. از موقع شنیدن این خبر چند سوال در ذهن من ایجاد شده است؟

۱- مگر این سایت‌ها فیلتر نشده‌اند؟ و مگر فیلتر شدن با این مبنا صورت نمی‌گیرد که دسترسی شهروندان ایرانی به آن غیر ممکن شود. احساس می‌کنم پیش فرض این خبر این است که بدیهی است که فیلترینگ شدید این سایت‌ها، مانع استفاده از آن نشده است. اگر با فیلترینگ کلی سایت‌ها نتوانسته‌اند دستری به آنرا محدود کنند به چه شکل می‌خواهد از فعالیت در آن ممانعت به عمل آورند؟

۲- طیق کدام قانون گروه‌های سیاسی از فعالیت در فضاهایی که به کمک تکنولوژی امکان گفتگوهای عمومی در آن وجود دارد را ممنوع اعلام کرده‌اند؟ یا مگر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مرجع قانون گزاری یا صلاحیت محروم کردن افراد از حقوق اجتماعی شان را داراست؟

۳- فرض کنیم استفاده از سایتی که فیلتر شده است، غیر مجاز باشد و در نتیجه استفاده از آن خلاف قانون. خب در این صورت چرا بخشی از افراد از آن منع شده اند و بخشی نه؟ مگر همه در برابر قانون مساوی نیستند؟ اگر فعالیت در سایت فیلتر شده غیر مجاز است. چرا دفتر مقام محترم رهبری در سایت تیو‌تر حساب دارد و در آن فعال است؟

۴ نظر:

  1. سلام. خسته نباشید.
    مطلب جالبی بود ولی مشکلش این جاست که هیچ سندی دال بر این که این اکانت توییتر مربوط به دفتر رهبری باشه وجود نداره. از کجا معلوم که این اکانت مربوط به یه شخص حقیقی نیست؟

    پاسخحذف
  2. I suppose that sounds and semlls just about right.

    پاسخحذف